OneStat

Krijg betere online resultaten met OneStat.com web analytics.

Een marktleider met meer dan 75.000 gebruikers in 100 landen.

Marktaandeel Internet Explorer daalt maar Firefox en Google Chrome stijgen volgens OneStat.com

Alphen aan den Rijn - 6 april 2009 - OneStat.com (http://www.onestat.com), de nummer één provider van real-time website statistieken, maakt vandaag bekend dat dat het wereldwijde gebruik van Internet Explorer nog steeds daalt en dat de marktaandelen van Firefox en Google Chrome stijgen.

Microsoft's Internet Explorer domineert nog steeds met een wereldwijd marktaandeel van 79,79 procent. In november was het totale marktaandeel van Internet Explorer nog 81,36 procent. In Februari vorig jaar was het marktaandeel nog 83,27 procent. De meest populaire browser op dit moment is Internet Explorer met een marktaandeel van 59,69 procent.

Het marktaandeel van Mozilla Firefox steeg 0,92 procent sinds November en is 15,59 procent. Het marktaandeel van Google Chrome is gestegen met 0,32 procent sinds november en is op dit moment 0,86 procent.

In Nederland is het marktaandeel van Internet Explorer bijna gelijk gebleven met een marktaandeel van 85,21 procent. In november was dit 85,67 procent. Het marktaandeel van Google Chrome steeg met 0,13 procent tot 0,67 procent sinds November. Het marktaandeel van Firefox bleef bijna gelijk in Nederland.

De populairste browsers per land zijn:

Wereldwijd Maart 2009

Google Chrome 0.86%
Opera 0.54%
Netscape 0.46%

Het klanten bestand van OneStat in Nederland bestaat uit o.a. uit bedrijven, onderwijs instellingen en gemeentelijke instellingen. Huidige klanten van OneStat.com in Nederland zijn onder andere Startpagina, TUI, Transavia, TU Delft, Het Parool, Conrad, Arcadis, VGZ en De Jong Intra Vakanties. Daarnaast voorziet OneStat de klanten van Active24, de grootste hosting provider van Nederland, van duidelijke bezoek rapportages.

OneStat.com is de nummer een provider van real-time web site statistieken in de wereld. Onze superieure technologie voorziet meer dan 75.000 websites in 100 landen van duidelijke rapportages. OneStat.com heeft verkoop distributie partners in 25 landen wereldwijd.

Met onze accurate, gedetailleerde en betrouwbare rapportages kunnen wij iedere vraag beantwoorden over het bezoekgedrag aan web sites. OneStat.com geeft executives, webmasters en martketeers antwoorden op vragen zoals:

•   Bezoekgedrag: Hoe navigeren bezoekers op uw website, kunnen zij de informatie vinden die zij zoeken, hoe lang blijft men op de site, welke techniek gebruiken zij etc.
  •   Online marketing campagnes: wat is de ROI van mijn marketing campagnes en welke scoren goed of niet
  •   Online sales: hoeveel verkoop ik via de website, komen de klanten terug en waar haken zij af in het bestelproces
  •   Klikfraude: hoeveel kliks van uw ppc campagne zijn frauduleuze kliks?

Methodologie: Een wereldwijd gebruikers aandeel van xx procent voor zoekwoord Y betekent dat xx procent van de bezoekers die arriveren op websites gemeten door OneStat.com gebruik maken van zoekwoord Y. Alle aantallen en procenten genoemd in het onderzoek zijn gemiddelden van de afgelopen twee maanden en aangepast aan de GMT tijdzone. Onderzoek is gebaseerd op 2 miljoen bezoekers verdeeld over 20.000 bezoekers in 100 landen elke dag.

Opmerking voor journalisten: Ons internationale persbericht kunt u vinden door hier te klikken. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met OneStat.com, Niels Brinkman, Keizershof 31 te 2402 DA Alphen aan den Rijn.
Telefoon 0172 244 043 E-mail: klik hier Nederlandse web site : http://www.onestat.nl Internationale website: www.onestat.com